Astro-Sinema Atölyesi - Bir Astronomun Gözünden Astronomi Temalı Filmler: Doğrular - Yanlışlar
Astro-Sinema Atölyesi - Bir Astronomun Gözünden Astronomi Temalı Filmler: Doğrular - Yanlışlar Asil Katılımcı Listesi | ||||
---|---|---|---|---|
Katılımcı listesi adı soyadı bilgisine göre sıralanmıştır. Asil sıra durumu "Faaliyet Başvurularım" sayfasından öğrenilebilir. | ||||
# | T.C. Kimlik No | Adı Soyadı | Kurumu | Onay Durumu |
1 | 14*******14 | Ahmet Y**** | İstanbul Bağcılar Diğer | Kabul Edildi |
2 | 28*******10 | Ali G**** | İstanbul Bağcılar Gaspıralı İsmail İlkokulu | İptal Edildi |
3 | 25*******48 | Ali Ünsal Ü*** | İstanbul Tuzla Asım Kibar Mesleki Ve Teknik Anadolu... | Kabul Edildi |
4 | 38*******18 | Arzu T***** | İstanbul Gaziosmanpaşa Gaziosmanpaşa Süleyman Şah... | Kabul Edildi |
5 | 19*******84 | Aslıhan A**** | İstanbul Maltepe Diğer | Bekliyor |
6 | 56*******90 | Ayla G**** | İstanbul Bakırköy Diğer | Bekliyor |
7 | 47*******16 | Aylin A***** | İstanbul Arnavutköy Diğer | Kabul Edildi |
8 | 28*******88 | Aysun B******** | İstanbul Tuzla Ulubatlı Hasan Ortaokulu | Kabul Edildi |
9 | 35*******74 | Aysun I*** | İstanbul Sultangazi Diğer | Kabul Edildi |
10 | 29*******56 | Ayşe B**** | İstanbul Ataşehir Diğer | Kabul Edildi |
11 | 21*******86 | Ayşe Ö****** | Bursa Yıldırım Diğer | Kabul Edildi |
12 | 26*******36 | Ayşen P********* | İstanbul Bahçelievler Siyavuşpaşa Mesleki Ve Teknik... | Bekliyor |
13 | 21*******92 | Aytül İ******* | Edirne Merkez Diğer | Bekliyor |
14 | 50*******68 | Baran U***** | İstanbul Ümraniye Atakent Şehit Selçuk Paker Anadolu... | İptal Edildi |
15 | 47*******78 | Betül D**** | İstanbul Sarıyer Behçet Kemal Çağlar Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
16 | 10*******24 | Bilal Y******* | İstanbul Bağcılar Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip... | Kabul Edildi |
17 | 55*******62 | Burcu A*********** | İstanbul Ümraniye Diğer | Kabul Edildi |
18 | 58*******54 | Damla Y***** | İstanbul Esenyurt Diğer | Bekliyor |
19 | 50*******08 | Demet D**** | Yalova Çiftlikköy Diğer | Kabul Edildi |
20 | 41*******08 | Dilek A***** | Muş Varto Diğer | Kabul Edildi |
21 | 25*******14 | Ebru B** | İstanbul Arnavutköy Özel Kariyerim Mesleki Ve Teknik... | Bekliyor |
22 | 14*******06 | Elif İ*********** | İstanbul Eyüpsultan Diğer | Kabul Edildi |
23 | 24*******06 | Elif K******* | Tekirdağ Çerkezköy Diğer | Kabul Edildi |
24 | 29*******20 | Elif Asıltekin A******* | İstanbul Kartal Yakacık Mesleki Ve Teknik Anadolu... | Kabul Edildi |
25 | 24*******24 | Emel Ö**** | İstanbul Büyükçekmece Sudi Özkan Mesleki Ve Teknik... | Kabul Edildi |
26 | 59*******16 | Emine A**** | İstanbul Küçükçekmece Beşyol Kız Anadolu İmam-Hatip... | Kabul Edildi |
27 | 22*******50 | Esra T**** | İstanbul Sancaktepe Diğer | Kabul Edildi |
28 | 34*******70 | Ferit G**** | Adana Yüreğir Diğer | Kabul Edildi |
29 | 65*******08 | Figen Y***** | İstanbul Pendik 700. Yıl Ortaokulu | Kabul Edildi |
30 | 12*******98 | Fikri Ö****** | İstanbul Ümraniye Arif Nihat Asya İlkokulu | Kabul Edildi |
31 | 24*******78 | Filiz E*** | İstanbul Sarıyer Fahrettin Aslan Ortaokulu | Bekliyor |
32 | 24*******46 | Gamze C****** | İstanbul Üsküdar Hacı Selimağa Özel Eğitim Uygulama... | Bekliyor |
33 | 20*******52 | Gamze Dilara K******** | İstanbul Küçükçekmece Diğer | Kabul Edildi |
34 | 25*******64 | Gökçe Ç**** | İstanbul Bağcılar Diğer | Kabul Edildi |
35 | 34*******56 | Güldal A***** | İstanbul Çekmeköy Kemerdere İsmihan Ismet Suzer... | Kabul Edildi |
36 | 22*******56 | Gülşah T*** | İstanbul Kadıköy Göztepe İlkokulu | Bekliyor |
37 | 19*******48 | Habibe Ö************ | İstanbul Küçükçekmece Hayriye Gök Ortaokulu | Bekliyor |
38 | 14*******56 | Hasan Y***** | İstanbul Bağcılar Ertuğrul Gazi İlkokulu | Kabul Edildi |
39 | 25*******04 | Hatice A******* | İstanbul Arnavutköy Diğer | Kabul Edildi |
40 | 31*******88 | Hatice E** | İstanbul Ataşehir Özel Bilgin Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
41 | 18*******52 | Hatice T***** | İstanbul Pendik Diğer | Bekliyor |
42 | 15*******24 | Hatice Y**** | İstanbul Beykoz 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu | Kabul Edildi |
43 | 36*******48 | Havva Nilgün K***** | İstanbul Kartal Özel Yakacık Final İlkokulu | Kabul Edildi |
44 | 27*******42 | Havva Nur D***** | İstanbul Pendik Diğer | Bekliyor |
45 | 14*******44 | Hilal A*** | İstanbul Maltepe Mürüvvet Hanım İlkokulu | Kabul Edildi |
46 | 11*******50 | İbrahim Halil A*** | Gaziantep Nizip Diğer | Kabul Edildi |
47 | 28*******56 | İdil U*** | İstanbul Küçükçekmece Diğer | Kabul Edildi |
48 | 44*******04 | İlhan A*** | İstanbul Esenyurt Yusuf Özvatan Ortaokulu | Bekliyor |
49 | 10*******18 | İlke Ç******* | Mersin Erdemli Diğer | Kabul Edildi |
50 | 24*******38 | İrem Y******** | İstanbul Büyükçekmece Büyükçekmece İlkokulu | Bekliyor |
51 | 24*******04 | Kadriye Nagehan K**** | İstanbul Küçükçekmece Diğer | Kabul Edildi |
52 | 21*******38 | Mehmet Ö***** | Kastamonu Merkez Kastamonu Anadolu İmam Hatip Lisesi | Kabul Edildi |
53 | 32*******38 | Mehmet Y***** | Kastamonu Araç Diğer | Kabul Edildi |
54 | 42*******36 | Melek E*** | İstanbul Ümraniye Diğer | Kabul Edildi |
55 | 32*******00 | Melike T********* | İstanbul Üsküdar Diğer | Bekliyor |
56 | 14*******10 | Meltem K**** | Bursa Nilüfer Diğer | Kabul Edildi |
57 | 48*******04 | Murat G**** | Kastamonu Doğanyurt Diğer | Bekliyor |
58 | 44*******28 | Murat Ö*** | İstanbul Bakırköy Yeşilköy 50. Yıl Anadolu Lisesi | Bekliyor |
59 | 21*******66 | Mustafa D**** | İstanbul Silivri Diğer | Bekliyor |
60 | 14*******50 | Mustafa G***** | İstanbul Beykoz Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki... | Kabul Edildi |
61 | 18*******90 | Mustafa T***** | İstanbul Sancaktepe Niyazi Sayın Bilim Ve Sanat Merkezi | Kabul Edildi |
62 | 46*******76 | Münevver S**** | Bursa Yıldırım Diğer | Kabul Edildi |
63 | 47*******18 | Nahit Ö***** | İstanbul Esenyurt Halil Akkanat Çok Programlı Anadolu... | Kabul Edildi |
64 | 42*******28 | Nesrin A******* | Tekirdağ Merkez Diğer | Kabul Edildi |
65 | 41*******88 | Nilgün B****** | İstanbul Bahçelievler Diğer | Kabul Edildi |
66 | 12*******40 | Nimet K******** | İstanbul Silivri Gazi İmam Hatip Ortaokulu | Kabul Edildi |
67 | 10*******24 | Nimet Ö***** | İstanbul Maltepe Diğer | Kabul Edildi |
68 | 13*******38 | Nur Ö**** | İstanbul Sarıyer Diğer | Kabul Edildi |
69 | 64*******06 | Nurgül B**** | İstanbul Bahçelievler İstanbul Ticaret Odası Bilim... | Bekliyor |
70 | 16*******04 | Nurhayat G**** | Burdur Merkez Diğer | Bekliyor |
71 | 44*******40 | Nuriye D**** | İstanbul Tuzla Diğer | Kabul Edildi |
72 | 31*******18 | Özgür Ş**** | Balıkesir Ayvalık Diğer | Bekliyor |
73 | 34*******64 | Özkan Ç**** | İstanbul Sancaktepe Diğer | Kabul Edildi |
74 | 25*******00 | Özlem A***** | İstanbul Bakırköy Bakırköy Göksel Baktagir Güzel... | Bekliyor |
75 | 56*******54 | Özlem O**** | İstanbul Pendik Buhara Anaokulu | Kabul Edildi |
76 | 21*******88 | Öznur Ç********** | İstanbul Zeytinburnu Zeytinburnu Kız Anadolu İmam... | Kabul Edildi |
77 | 27*******80 | Öznur K**** | Ankara Sincan Diğer | Bekliyor |
78 | 51*******64 | Öznur S****** | İstanbul Ümraniye Özel Ümraniye Şerifali Aşama... | Kabul Edildi |
79 | 13*******10 | Safiye B**** | İstanbul Beyoğlu Diğer | Kabul Edildi |
80 | 36*******66 | Seçil T************** | İstanbul Güngören Diğer | Bekliyor |
81 | 23*******58 | Selma Ç**** | İstanbul Beşiktaş Arnavutköy Korkmaz Yiğit Anadolu... | Bekliyor |
82 | 30*******30 | Sema K******* | İstanbul Pendik Diğer | Kabul Edildi |
83 | 36*******64 | Semra Ç********** | İstanbul Kartal Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
84 | 15*******92 | Serap A******* | İstanbul Bağcılar Bağcılar Borsa İstanbul Ortaokulu | Bekliyor |
85 | 11*******46 | Serdar Y***** | İstanbul Kadıköy Hakkı Değer Ortaokulu | Kabul Edildi |
86 | 40*******56 | Sevda G******* | İstanbul Bahçelievler Hazım Ersu İlkokulu | Bekliyor |
87 | 37*******50 | Sultan B****** | İstanbul Kartal Emir Sencer Ortaokulu | Kabul Edildi |
88 | 31*******98 | Şule A*********** | İstanbul Başakşehir Diğer | Kabul Edildi |
89 | 42*******50 | Tuba Ş**** | İstanbul Zeytinburnu Diğer | Kabul Edildi |
90 | 31*******44 | Ufuk Y***** | İstanbul Zeytinburnu Diğer | Kabul Edildi |
91 | 33*******06 | Uğur G***** | İstanbul Küçükçekmece Halkalı Cumhuriyet İlkokulu | İptal Edildi |
92 | 66*******90 | Zeynep Ç******** | Ankara Mamak Diğer | İptal Edildi |
93 | 49*******30 | Zeynep G***** | Kütahya Merkez Diğer | Kabul Edildi |
94 | 25*******36 | Zeynep Y*********** | Sivas Merkez Diğer | Kabul Edildi |
95 | 63*******84 | Züleyha Ç**** | İstanbul Üsküdar Salacak İmam Hatip Ortaokulu | Kabul Edildi |
Bir Astronomun Gözünden ASTRO- SİNEMA Atölyesi’nde
buluşacağımız bu yeni faaliyetimiz 16.04.2021 Cuma günü 18.00 – 19.30 saatleri arasında zoom programı üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleşecektir.
Eğitimde Bilim Kurgu kategorisinde ve özellikle Astronomi temalı filmler özelinde astronominin penceresinden doğrular ve yanlışlar nelerdir?
Astronom Tamer AKIN’ın gözünden baktığımızda;
Her geçen gün artan uzay araştırmaları, Mars görevleri ve gelecekte Marsta bir koloni kurulması gibi çok çeşitli içeriklerle uzay araştırmaları 7 den 70’e herkesin ilgisini çekmektedir. Bu süreçte doğru bilgilerin eğitim ilkeleri ve vizyonu merkez alınarak öğretmenlerden öğrencilerimize aktarılmasının önemi daha da belirgin olmaktadır.
Bu atölye çalışmasında analitik anlamda neden – sonuç ilişkisi içinde ve öğrenme sürecinde hangi başlıklar olacaktır?
Örneğin : Yerçekiminin Dünya’ya nazaran az olduğu bir gezegende, diyelim Mars’ta yaşayan birinin vücut fonksiyonlarının gelişimlerinin farklı mıdır? Farklı ise nedenleri nelerdir?
Ve Mars’tan Dünya’ya dönüldüğünde yerçekiminde yaşanan farklılık nedeniyle kendimizi daha ağır mı hissedeceğiz yoksa daha mı hafifi? Organlarımız bu süreçlerden nasıl etkilenecektir?
Veya diyelim Uluslararası Uzay İstasyonunda Dünya yörüngesinde tur atmaktayız ve yaklaşık 400 km yukarıdayız evimizden . Üstelik yaklaşık 400 ton ağırlığında olan bu insan yapımı uzay aracının içinde yaşarken hayat nasıl akıyor ve ne tür araştırmalar, buluşlar söz konusu ? Filmlere konu olan bu uzay aracı ve araştırmaları dünyamızı yöneten fizik yasalarını doğru anlatıyor mu? Ve biz bu bilgileri okuyabiliyır muyuz, bu bilim temalı filmleri izlerken?
Bu bilgiler ve çok daha fazlası için sizleri Astronomi ve UZAY Bilimleri Akademimizin atölye çalışmasına bekliyoruz.
Siz değerli öğretmenlerimiz ile paylaşmış olduğumuz makale Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Akademisyenlerine ait bir çalışmadır.
Gerçekleştireceğimiz atölye çalışmamız ile yakından ilişkili olan bu akademik çalışma ekte sizlerle paylaşılmaktadır.
Kıymetli Akademisyenlerimize araştırmaları ve paylaşımları için çok teşekkür ederiz.
Ekli makalede alıntılar, kaynak gösterilerek
Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama
Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN tarafından
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science ÖZGÜN ARAŞTIRMA/ORIGINAL ARTICLE DOI: 10.5961/jhes.2020.367
2020 yılında yayınlanan makaledir.
Bilim kurgu filmleri hem bilime ve teknolojiye dair konular içermesi hem de eğlenceli ve motive edici bir öğretim aracı özelliği taşıması nedeniyle fen kavramlarının öğretimi için önemli bir role sahiptir. Bilim kurgunun bilimsel kavramların öğretimindeki rolü literatürdeki bazı çalışmalarda şu şekilde ortaya konulmuştur:
- Bilimsel kavramlarının efekt ve montajlarla görselleştirilerek öğrenciler tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlar (Kirby, 2003; Rose, 2003),
- Fen kavramlarını bir senaryo çerçevesinde görselleştirerek veya hikâyeleştirerek sunduğu için öğrenciler tarafından eğlenceli bulunur (Barnett & Kafka, 2007),
- Görsel olanaklar ve detaylı anlatımlarla soyut fen kavramlarının somutlaştırılarak anlaşılmasını sağlar (Dubeck, Moshier & Boss, 2003; Bixler, 2007),
- Olaylara ve kişilere dair derin ve anlamlı sorgulamalar yaptığı için bilimsel kavramların daha anlamlı öğrenilmesini sağlar (Katz, 1999),
- Fenin farklı alanları (fizik, kimya, biyoloji, yer bilimi, astronomi) için disiplinlerarası bilimsel kavramlara ilgi çekerek, fen kavramlarını öğrenmeleri için öğrencileri heveslendirir (Shaw & Dybdah, 2000),
- Sanatsal ve zihinsel bakış açılarını birleştirerek öğrenilecek bilimsel kavramların daha derin, daha etkili ve daha eğlenceli öğrenilmesini sağlar (Herman, 2009),
- Öğrenme ortamını kalıplar arasına sıkışmış tartışmalardan kurtararak fikirlerin özgürce paylaşılabilmesi ve bilimsel kavramların daha etkili öğrenilmesi için ortam hazırlar (Myers, 1978),
- Bilimsel kavramların görselleştirilmesi, öğrencinin dikkatinin çekilebilmesi ve bilimsel teori ve kuramların sorgulanması için etkili araçlar sunar (Derjani-Bayeh & Olivera-Fuentes, 2011)
- Bilimsel teorilerin ve bazı fen kavramlarının öğrencilerin zihinlerinde canlanmasını kolaylaştırarak birçok fizik ve kimya konusuna ait temel kavramların öğrenciler tarafından daha iyi kavranmasını ve akılda kalmasını sağlar (Liberko, 2004),
- Öğrencilerin bilim kurgu hikâyeleri yazmalarına olanak vererek, bilimsel kavramları, hayal gücü kullanarak, tahminler yürüterek, bilimsel sorgulamalar yaparak ve kavramlar arası ilişkileri doğru kurarak kalıcı (ezber olmayan) öğrenmeleri sağlanır (Katz, 1999),
- Temel bilimsel kavramların öğrencilere öğretilmesi sürecinde informel öğretim imkânları sunarak süreci kolaylaştırır (Freedman & Little, 1980; Surrey, 2013),
- Bilim ve toplum ilişkilerini konu alarak sosyo bilimsel konuların ve bu kapsamdaki bilimsel kavramların öğretiminde güncel bir öğretim aracı rolü görür (Knippels, Severiens & Klop, 2009),
- Öğrencilerin rutin ders programında öğrendikleri bilgileri pekiştirerek okulda öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar (Marsh, Meade & Roediger, 2003),
- Kullandığı basit ve eğlenceli dil sayesinde, fen eğitimi almamış öğrencilerin anlaşılması zor bilimsel konuları ve kavramları anlamalarını sağlar (Smith, 2009; Cornea et al., 2012),
- Bilime dair doğru (bilimsel) ve yanlış (kurgu) bilgilere yer verdiği için öğrencilerin eleştirel düşünerek bilimsel olan ile bilimsel olmayan bilgiyi ayırt etmelerinde yardımcı olur (Cornea et al., 2012).
Bilim kurgu filmlerinin taşıdığı eğitimsel potansiyel göz önünde bulundurulduğunda, özellikle fen kavramlarının öğretiminde etkin bir öğrenme aracı olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. Bilim ve teknolojiyi konu edinmesi, eğlenceli olması, motive edici öğeler barındırması, bireylerin merak edebileceği konulara yer vermesi ve izlendiğinde yeni bilgiler öğrenmeye olanak vermesi bilim kurgu filmlerinin öğretmen eğitiminde fen kavramlarının öğretimi için formel uygulamaları destekleyecek bir araç olarak kullanılabileceğine dair fikir vermektedir. Özellikle eğitimdeki yer, zaman ve materyal olanakları düşünüldüğünde bazı fen konularının öğretimi oldukça zordur.
Bu konulara dair kavramların öğretiminde bilim kurgu filmlerine başvurulması bu zorlukları aşmak için etkili bir yol olabilir.
ALINTILAR
KAYNAKÇA
Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN 2020 Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN, Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama,
The Effect of Science Fiction Movies on Learning Science Concepts: An Aplication for Teacher Education, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science ÖZGÜN ARAŞTIRMA/ORIGINAL ARTICLE DOI: 10.5961/jhes.2020.367, s.57-58
Faaliyet Başvuru
Faaliyet Bilgileri
Faaliyet Sahibi: | Astronomi Ve Uzay Bilimleri Atölyeleri |
Faaliyet Türü: | Atölye (Çevrimiçi) |
Kapasitesi: | 95 |
Başvuru Sayısı: | ... |
Faaliyet No: | 20210100 |
Faaliyet Yeri: | Genel Ağ (İnternet) |
Faaliyet Adresi: | https://us02web.z...3414532023 |
Faaliyet Tarihi: | 16.04.2021 - 16.04.2021 [18:00 - 19:30] |
Başvuru Tarihi: | 05.04.2021 - 15.04.2021 |
Faaliyet Günü: | PtSlÇrPrCmCtPz |
Gruplar: | Öğretmen, Kurum Müdür Yardımcı, Kurum Müdürü |
Branşlar: | Tüm Branşlar |
İller/İlçeler: | Tüm İller/Tüm İlçeler |
Kurum Statüsü: | Kamu/Özel |
Kurum Türü: | Tüm Kurumlar |
Kadro Statüsü: | Tüm Statüler |
Eğitmenler: | Tamer AKIN |