• T.C. Millî Eğitim Bakanlığı :: İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü

Astro-Sinema Atölyesi - Bir Astronomun Gözünden Astronomi Temalı Filmler: Doğrular - Yanlışlar

Astro-Sinema Atölyesi - Bir Astronomun Gözünden Astronomi Temalı Filmler: Doğrular - Yanlışlar Asil Katılımcı Listesi
Katılımcı listesi adı soyadı bilgisine göre sıralanmıştır. Asil sıra durumu "Faaliyet Başvurularım" sayfasından öğrenilebilir.
# T.C. Kimlik No Adı Soyadı Kurumu Onay Durumu
1 14*******14 Ahmet Y**** İstanbul Bağcılar Diğer Kabul Edildi
2 28*******10 Ali G**** İstanbul Bağcılar Gaspıralı İsmail İlkokulu İptal Edildi
3 25*******48 Ali Ünsal Ü*** İstanbul Tuzla Asım Kibar Mesleki Ve Teknik Anadolu... Kabul Edildi
4 38*******18 Arzu T***** İstanbul Gaziosmanpaşa Gaziosmanpaşa Süleyman Şah... Kabul Edildi
5 19*******84 Aslıhan A**** İstanbul Maltepe Diğer Bekliyor
6 56*******90 Ayla G**** İstanbul Bakırköy Diğer Bekliyor
7 47*******16 Aylin A***** İstanbul Arnavutköy Diğer Kabul Edildi
8 28*******88 Aysun B******** İstanbul Tuzla Ulubatlı Hasan Ortaokulu Kabul Edildi
9 35*******74 Aysun I*** İstanbul Sultangazi Diğer Kabul Edildi
10 29*******56 Ayşe B**** İstanbul Ataşehir Diğer Kabul Edildi
11 21*******86 Ayşe Ö****** Bursa Yıldırım Diğer Kabul Edildi
12 26*******36 Ayşen P********* İstanbul Bahçelievler Siyavuşpaşa Mesleki Ve Teknik... Bekliyor
13 21*******92 Aytül İ******* Edirne Merkez Diğer Bekliyor
14 50*******68 Baran U***** İstanbul Ümraniye Atakent Şehit Selçuk Paker Anadolu... İptal Edildi
15 47*******78 Betül D**** İstanbul Sarıyer Behçet Kemal Çağlar Anadolu Lisesi Kabul Edildi
16 10*******24 Bilal Y******* İstanbul Bağcılar Ahi Evren Kız Anadolu İmam Hatip... Kabul Edildi
17 55*******62 Burcu A*********** İstanbul Ümraniye Diğer Kabul Edildi
18 58*******54 Damla Y***** İstanbul Esenyurt Diğer Bekliyor
19 50*******08 Demet D**** Yalova Çiftlikköy Diğer Kabul Edildi
20 41*******08 Dilek A***** Muş Varto Diğer Kabul Edildi
21 25*******14 Ebru B** İstanbul Arnavutköy Özel Kariyerim Mesleki Ve Teknik... Bekliyor
22 14*******06 Elif İ*********** İstanbul Eyüpsultan Diğer Kabul Edildi
23 24*******06 Elif K******* Tekirdağ Çerkezköy Diğer Kabul Edildi
24 29*******20 Elif Asıltekin A******* İstanbul Kartal Yakacık Mesleki Ve Teknik Anadolu... Kabul Edildi
25 24*******24 Emel Ö**** İstanbul Büyükçekmece Sudi Özkan Mesleki Ve Teknik... Kabul Edildi
26 59*******16 Emine A**** İstanbul Küçükçekmece Beşyol Kız Anadolu İmam-Hatip... Kabul Edildi
27 22*******50 Esra T**** İstanbul Sancaktepe Diğer Kabul Edildi
28 34*******70 Ferit G**** Adana Yüreğir Diğer Kabul Edildi
29 65*******08 Figen Y***** İstanbul Pendik 700. Yıl Ortaokulu Kabul Edildi
30 12*******98 Fikri Ö****** İstanbul Ümraniye Arif Nihat Asya İlkokulu Kabul Edildi
31 24*******78 Filiz E*** İstanbul Sarıyer Fahrettin Aslan Ortaokulu Bekliyor
32 24*******46 Gamze C****** İstanbul Üsküdar Hacı Selimağa Özel Eğitim Uygulama... Bekliyor
33 20*******52 Gamze Dilara K******** İstanbul Küçükçekmece Diğer Kabul Edildi
34 25*******64 Gökçe Ç**** İstanbul Bağcılar Diğer Kabul Edildi
35 34*******56 Güldal A***** İstanbul Çekmeköy Kemerdere İsmihan Ismet Suzer... Kabul Edildi
36 22*******56 Gülşah T*** İstanbul Kadıköy Göztepe İlkokulu Bekliyor
37 19*******48 Habibe Ö************ İstanbul Küçükçekmece Hayriye Gök Ortaokulu Bekliyor
38 14*******56 Hasan Y***** İstanbul Bağcılar Ertuğrul Gazi İlkokulu Kabul Edildi
39 25*******04 Hatice A******* İstanbul Arnavutköy Diğer Kabul Edildi
40 31*******88 Hatice E** İstanbul Ataşehir Özel Bilgin Anadolu Lisesi Kabul Edildi
41 18*******52 Hatice T***** İstanbul Pendik Diğer Bekliyor
42 15*******24 Hatice Y**** İstanbul Beykoz 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu Kabul Edildi
43 36*******48 Havva Nilgün K***** İstanbul Kartal Özel Yakacık Final İlkokulu Kabul Edildi
44 27*******42 Havva Nur D***** İstanbul Pendik Diğer Bekliyor
45 14*******44 Hilal A*** İstanbul Maltepe Mürüvvet Hanım İlkokulu Kabul Edildi
46 11*******50 İbrahim Halil A*** Gaziantep Nizip Diğer Kabul Edildi
47 28*******56 İdil U*** İstanbul Küçükçekmece Diğer Kabul Edildi
48 44*******04 İlhan A*** İstanbul Esenyurt Yusuf Özvatan Ortaokulu Bekliyor
49 10*******18 İlke Ç******* Mersin Erdemli Diğer Kabul Edildi
50 24*******38 İrem Y******** İstanbul Büyükçekmece Büyükçekmece İlkokulu Bekliyor
51 24*******04 Kadriye Nagehan K**** İstanbul Küçükçekmece Diğer Kabul Edildi
52 21*******38 Mehmet Ö***** Kastamonu Merkez Kastamonu Anadolu İmam Hatip Lisesi Kabul Edildi
53 32*******38 Mehmet Y***** Kastamonu Araç Diğer Kabul Edildi
54 42*******36 Melek E*** İstanbul Ümraniye Diğer Kabul Edildi
55 32*******00 Melike T********* İstanbul Üsküdar Diğer Bekliyor
56 14*******10 Meltem K**** Bursa Nilüfer Diğer Kabul Edildi
57 48*******04 Murat G**** Kastamonu Doğanyurt Diğer Bekliyor
58 44*******28 Murat Ö*** İstanbul Bakırköy Yeşilköy 50. Yıl Anadolu Lisesi Bekliyor
59 21*******66 Mustafa D**** İstanbul Silivri Diğer Bekliyor
60 14*******50 Mustafa G***** İstanbul Beykoz Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Mesleki... Kabul Edildi
61 18*******90 Mustafa T***** İstanbul Sancaktepe Niyazi Sayın Bilim Ve Sanat Merkezi Kabul Edildi
62 46*******76 Münevver S**** Bursa Yıldırım Diğer Kabul Edildi
63 47*******18 Nahit Ö***** İstanbul Esenyurt Halil Akkanat Çok Programlı Anadolu... Kabul Edildi
64 42*******28 Nesrin A******* Tekirdağ Merkez Diğer Kabul Edildi
65 41*******88 Nilgün B****** İstanbul Bahçelievler Diğer Kabul Edildi
66 12*******40 Nimet K******** İstanbul Silivri Gazi İmam Hatip Ortaokulu Kabul Edildi
67 10*******24 Nimet Ö***** İstanbul Maltepe Diğer Kabul Edildi
68 13*******38 Nur Ö**** İstanbul Sarıyer Diğer Kabul Edildi
69 64*******06 Nurgül B**** İstanbul Bahçelievler İstanbul Ticaret Odası Bilim... Bekliyor
70 16*******04 Nurhayat G**** Burdur Merkez Diğer Bekliyor
71 44*******40 Nuriye D**** İstanbul Tuzla Diğer Kabul Edildi
72 31*******18 Özgür Ş**** Balıkesir Ayvalık Diğer Bekliyor
73 34*******64 Özkan Ç**** İstanbul Sancaktepe Diğer Kabul Edildi
74 25*******00 Özlem A***** İstanbul Bakırköy Bakırköy Göksel Baktagir Güzel... Bekliyor
75 56*******54 Özlem O**** İstanbul Pendik Buhara Anaokulu Kabul Edildi
76 21*******88 Öznur Ç********** İstanbul Zeytinburnu Zeytinburnu Kız Anadolu İmam... Kabul Edildi
77 27*******80 Öznur K**** Ankara Sincan Diğer Bekliyor
78 51*******64 Öznur S****** İstanbul Ümraniye Özel Ümraniye Şerifali Aşama... Kabul Edildi
79 13*******10 Safiye B**** İstanbul Beyoğlu Diğer Kabul Edildi
80 36*******66 Seçil T************** İstanbul Güngören Diğer Bekliyor
81 23*******58 Selma Ç**** İstanbul Beşiktaş Arnavutköy Korkmaz Yiğit Anadolu... Bekliyor
82 30*******30 Sema K******* İstanbul Pendik Diğer Kabul Edildi
83 36*******64 Semra Ç********** İstanbul Kartal Köy Hizmetleri Anadolu Lisesi Kabul Edildi
84 15*******92 Serap A******* İstanbul Bağcılar Bağcılar Borsa İstanbul Ortaokulu Bekliyor
85 11*******46 Serdar Y***** İstanbul Kadıköy Hakkı Değer Ortaokulu Kabul Edildi
86 40*******56 Sevda G******* İstanbul Bahçelievler Hazım Ersu İlkokulu Bekliyor
87 37*******50 Sultan B****** İstanbul Kartal Emir Sencer Ortaokulu Kabul Edildi
88 31*******98 Şule A*********** İstanbul Başakşehir Diğer Kabul Edildi
89 42*******50 Tuba Ş**** İstanbul Zeytinburnu Diğer Kabul Edildi
90 31*******44 Ufuk Y***** İstanbul Zeytinburnu Diğer Kabul Edildi
91 33*******06 Uğur G***** İstanbul Küçükçekmece Halkalı Cumhuriyet İlkokulu İptal Edildi
92 66*******90 Zeynep Ç******** Ankara Mamak Diğer İptal Edildi
93 49*******30 Zeynep G***** Kütahya Merkez Diğer Kabul Edildi
94 25*******36 Zeynep Y*********** Sivas Merkez Diğer Kabul Edildi
95 63*******84 Züleyha Ç**** İstanbul Üsküdar Salacak İmam Hatip Ortaokulu Kabul Edildi

 

Bir Astronomun Gözünden ASTRO- SİNEMA Atölyesi’nde

     buluşacağımız bu yeni faaliyetimiz 16.04.2021 Cuma günü 18.00 – 19.30 saatleri arasında zoom programı üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleşecektir.

  Eğitimde Bilim Kurgu kategorisinde ve özellikle Astronomi temalı filmler özelinde astronominin penceresinden doğrular ve yanlışlar nelerdir?

Astronom Tamer AKIN’ın gözünden baktığımızda;

Her geçen gün artan uzay araştırmaları, Mars görevleri ve gelecekte Marsta bir koloni kurulması gibi çok çeşitli içeriklerle uzay araştırmaları 7 den 70’e herkesin ilgisini çekmektedir. Bu süreçte doğru bilgilerin eğitim ilkeleri ve vizyonu merkez alınarak  öğretmenlerden öğrencilerimize aktarılmasının önemi daha da belirgin olmaktadır. 

Bu atölye çalışmasında analitik anlamda neden – sonuç ilişkisi içinde ve  öğrenme sürecinde hangi başlıklar olacaktır?

Örneğin :  Yerçekiminin Dünya’ya nazaran az olduğu bir gezegende, diyelim Mars’ta yaşayan birinin vücut fonksiyonlarının gelişimlerinin farklı mıdır? Farklı ise nedenleri nelerdir?
  Ve Mars’tan Dünya’ya dönüldüğünde yerçekiminde yaşanan farklılık nedeniyle kendimizi daha ağır mı hissedeceğiz yoksa daha mı hafifi? Organlarımız  bu süreçlerden nasıl etkilenecektir?

Veya  diyelim  Uluslararası Uzay İstasyonunda Dünya yörüngesinde tur atmaktayız ve yaklaşık 400 km yukarıdayız evimizden . Üstelik yaklaşık 400 ton ağırlığında olan bu insan yapımı uzay aracının içinde yaşarken hayat nasıl akıyor ve ne tür araştırmalar, buluşlar söz konusu ? Filmlere konu olan bu uzay aracı ve araştırmaları dünyamızı yöneten fizik yasalarını doğru anlatıyor mu? Ve biz bu bilgileri okuyabiliyır muyuz, bu bilim temalı filmleri izlerken?

Bu bilgiler ve çok daha fazlası için sizleri Astronomi ve UZAY Bilimleri Akademimizin atölye çalışmasına bekliyoruz.

 Siz değerli öğretmenlerimiz ile paylaşmış olduğumuz makale Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Akademisyenlerine ait bir çalışmadır.
 Gerçekleştireceğimiz atölye çalışmamız ile yakından ilişkili olan bu akademik çalışma ekte sizlerle paylaşılmaktadır. 
 Kıymetli Akademisyenlerimize araştırmaları ve paylaşımları için çok teşekkür ederiz.  

Ekli makalede alıntılar, kaynak gösterilerek

Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama

Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN  tarafından

Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science ÖZGÜN ARAŞTIRMA/ORIGINAL ARTICLE DOI: 10.5961/jhes.2020.367

2020 yılında yayınlanan makaledir.

 

Bilim kurgu filmleri hem bilime ve teknolojiye dair konular içermesi hem de eğlenceli ve motive edici bir öğretim aracı özelliği taşıması nedeniyle fen kavramlarının öğretimi için önemli bir role sahiptir. Bilim kurgunun bilimsel kavramların öğretimindeki rolü literatürdeki bazı çalışmalarda şu şekilde ortaya konulmuştur:

  1. Bilimsel kavramlarının efekt ve montajlarla görselleştirilerek öğrenciler tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlar (Kirby, 2003; Rose, 2003),
  2. Fen kavramlarını bir senaryo çerçevesinde görselleştirerek veya hikâyeleştirerek sunduğu için öğrenciler tarafından eğlenceli bulunur (Barnett & Kafka, 2007),
  3. Görsel olanaklar ve detaylı anlatımlarla soyut fen kavramlarının somutlaştırılarak anlaşılmasını sağlar (Dubeck, Moshier & Boss, 2003; Bixler, 2007),
  4. Olaylara ve kişilere dair derin ve anlamlı sorgulamalar yaptığı için bilimsel kavramların daha anlamlı öğrenilmesini sağlar (Katz, 1999),
  5. Fenin farklı alanları (fizik, kimya, biyoloji, yer bilimi, astronomi) için disiplinlerarası bilimsel kavramlara ilgi çekerek, fen kavramlarını öğrenmeleri için öğrencileri heveslendirir (Shaw & Dybdah, 2000),
  6. Sanatsal ve zihinsel bakış açılarını birleştirerek öğrenilecek bilimsel kavramların daha derin, daha etkili ve daha eğlenceli öğrenilmesini sağlar (Herman, 2009),
  7. Öğrenme ortamını kalıplar arasına sıkışmış tartışmalardan kurtararak fikirlerin özgürce paylaşılabilmesi ve bilimsel kavramların daha etkili öğrenilmesi için ortam hazırlar (Myers, 1978),
  8. Bilimsel kavramların görselleştirilmesi, öğrencinin dikkatinin çekilebilmesi ve bilimsel teori ve kuramların sorgulanması için etkili araçlar sunar (Derjani-Bayeh & Olivera-Fuentes, 2011)
  9. Bilimsel teorilerin ve bazı fen kavramlarının öğrencilerin zihinlerinde canlanmasını kolaylaştırarak birçok fizik ve kimya konusuna ait temel kavramların öğrenciler tarafından daha iyi kavranmasını ve akılda kalmasını sağlar (Liberko, 2004),
  10. Öğrencilerin bilim kurgu hikâyeleri yazmalarına olanak vererek, bilimsel kavramları, hayal gücü kullanarak, tahminler yürüterek, bilimsel sorgulamalar yaparak ve kavramlar arası ilişkileri doğru kurarak kalıcı (ezber olmayan) öğrenmeleri sağlanır (Katz, 1999),
  11. Temel bilimsel kavramların öğrencilere öğretilmesi sürecinde informel öğretim imkânları sunarak süreci kolaylaştırır (Freedman & Little, 1980; Surrey, 2013),
  12. Bilim ve toplum ilişkilerini konu alarak sosyo bilimsel konuların ve bu kapsamdaki bilimsel kavramların öğretiminde güncel bir öğretim aracı rolü görür (Knippels, Severiens & Klop, 2009),
  13. Öğrencilerin rutin ders programında öğrendikleri bilgileri pekiştirerek okulda öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar (Marsh, Meade & Roediger, 2003),
  14. Kullandığı basit ve eğlenceli dil sayesinde, fen eğitimi almamış öğrencilerin anlaşılması zor bilimsel konuları ve kavramları anlamalarını sağlar (Smith, 2009; Cornea et al., 2012),
  15. Bilime dair doğru (bilimsel) ve yanlış (kurgu) bilgilere yer verdiği için öğrencilerin eleştirel düşünerek bilimsel olan ile bilimsel olmayan bilgiyi ayırt etmelerinde yardımcı olur (Cornea et al., 2012).

Bilim kurgu filmlerinin taşıdığı eğitimsel potansiyel göz önünde bulundurulduğunda, özellikle fen kavramlarının öğretiminde etkin bir öğrenme aracı olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. Bilim ve teknolojiyi konu edinmesi, eğlenceli olması, motive edici öğeler barındırması, bireylerin merak edebileceği konulara yer vermesi ve izlendiğinde yeni bilgiler öğrenmeye olanak vermesi bilim kurgu filmlerinin öğretmen eğitiminde fen kavramlarının öğretimi için formel uygulamaları destekleyecek bir araç olarak kullanılabileceğine dair fikir vermektedir. Özellikle eğitimdeki yer, zaman ve materyal olanakları düşünüldüğünde bazı fen konularının öğretimi oldukça zordur.

Bu konulara dair kavramların öğretiminde bilim kurgu filmlerine başvurulması bu zorlukları aşmak için etkili bir yol olabilir.

 

ALINTILAR

KAYNAKÇA

Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN  2020           Ercan TATLI, Fatma ŞAHİN, Fen Kavramlarının Öğrenilmesinde Bilim Kurgu Filmlerinin Etkisi: Öğretmen Eğitimine Yönelik Bir Uygulama,

The Effect of Science Fiction Movies on Learning Science Concepts: An Aplication for Teacher Education, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science ÖZGÜN ARAŞTIRMA/ORIGINAL ARTICLE DOI: 10.5961/jhes.2020.367, s.57-58

Tanımlanmış yorum bulunamadı.

Faaliyet Başvuru

Bu faaliyete başvuru 15.04.2021 23:59:59'da sona erdi.

Faaliyet Bilgileri

Faaliyet Sahibi: Astronomi Ve Uzay Bilimleri Atölyeleri
Faaliyet Türü: Atölye (Çevrimiçi)
Kapasitesi: 95
Başvuru Sayısı: ...
Faaliyet No: 20210100
Faaliyet Yeri: Genel Ağ (İnternet)
Faaliyet Adresi: https://us02web.z...3414532023
Faaliyet Tarihi: 16.04.2021 - 16.04.2021 [18:00 - 19:30]
Başvuru Tarihi: 05.04.2021 - 15.04.2021
Faaliyet Günü: PtSlÇrPrCmCtPz
Gruplar: Öğretmen, Kurum Müdür Yardımcı, Kurum Müdürü
Branşlar: Tüm Branşlar
İller/İlçeler: Tüm İller/Tüm İlçeler
Kurum Statüsü: Kamu/Özel
Kurum Türü: Tüm Kurumlar
Kadro Statüsü: Tüm Statüler
Eğitmenler: Tamer AKIN
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek adına sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak çerezler kullanılmakta ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel verileriniz toplanıp işlenmektedir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı ve kişisel verilerinizi işlememizi kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi almak için Gizlilik Politikamızı, Aydınlatma Metnimizi ve Kullanıcı Sözleşmemizi inceleyebilirsiniz.