Integratıng Socıal Justıce Into Elt
Integratıng Socıal Justıce Into Elt Asil Katılımcı Listesi | ||||
---|---|---|---|---|
Katılımcı listesi adı soyadı bilgisine göre sıralanmıştır. Asil sıra durumu "Faaliyet Başvurularım" sayfasından öğrenilebilir. | ||||
# | T.C. Kimlik No | Adı Soyadı | Kurumu | Onay Durumu |
1 | 46*******66 | Abdullah Ramazan A****** | İstanbul Pendik Kurtköy Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
2 | 42*******22 | Ahmet T******** | İstanbul Bağcılar Şehit Ramazan Sarıkaya Anadolu... | Kabul Edildi |
3 | 68*******22 | Azize T**** | İstanbul Sultangazi Sultangazi Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
4 | 12*******88 | Cansel Ö****** | İstanbul Kartal Süleyman Demirel Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
5 | 36*******36 | Ece O*** | İstanbul Kartal Semiha Şakir Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
6 | 19*******58 | Emel K****** | İstanbul Küçükçekmece Mustafa Barut Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
7 | 32*******28 | Esra Seçil S***** | İstanbul Üsküdar Validebağ Fen Lisesi | Kabul Edildi |
8 | 67*******82 | Evra T******** | İstanbul Avcılar Avcılar Mesleki Ve Teknik Anadolu... | Kabul Edildi |
9 | 25*******38 | Fatma Ü**** | İstanbul Ataşehir Ahmet Keleşoğlu Fen Lisesi | Kabul Edildi |
10 | 54*******20 | Gülşah S****** | İstanbul Sultangazi Ahmet Ünal Kız Anadolu İmam... | İptal Edildi |
11 | 36*******30 | Leyla E******** | İstanbul Pendik Kurtköy Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
12 | 28*******30 | Melek Perihan O*** | İstanbul Pendik Uluslararası Pendik Kız Anadolu... | Kabul Edildi |
13 | 30*******16 | Müjde Ö********* | İstanbul Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
14 | 40*******74 | Nazan U*** | İstanbul Bayrampaşa Bayrampaşa Aliya İzzetbegoviç... | Kabul Edildi |
15 | 15*******02 | Nevin D********* | İstanbul Çekmeköy Çekmeköy Toki Çok Programlı... | Kabul Edildi |
16 | 52*******60 | Özge Y*********** | İstanbul Zeytinburnu Adile Mermerci Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
17 | 29*******50 | Özkan A****** | İstanbul Beylikdüzü Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler... | Kabul Edildi |
18 | 44*******38 | Özlem S***** | İstanbul Bayrampaşa Şehit Büyükelçi İsmail Erez... | Kabul Edildi |
19 | 25*******70 | Sefa S**** | Malatya Battalgazi Yeşilyurt Mareşal Fevzi Çakmak... | Kabul Edildi |
20 | 43*******90 | Selma E********* | İstanbul Küçükçekmece Mustafa Barut Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
21 | 15*******02 | Sevda T******* | İstanbul Esenyurt Halil Akkanat Çok Programlı Anadolu... | Kabul Edildi |
22 | 10*******64 | Şeyma S***** | İstanbul Pendik Kırımlı Fazilet Olcay Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
23 | 24*******96 | Tansu Gizem K***** | İstanbul Esenyurt Şehit Ahmet Kocabay Kız Anadolu... | Kabul Edildi |
24 | 69*******50 | Tuğba Kübra A*** | İstanbul Ümraniye Saray Anadolu İmam Hatip Lisesi | Kabul Edildi |
25 | 15*******78 | Yagmur A**** | Kahramanmaraş Nurhak Nurhak Çok Programlı Anadolu... | Kabul Edildi |
26 | 48*******00 | Zeynep K****** | İstanbul Bağcılar Hızır Reis Kız Anadolu İmam... | Kabul Edildi |
27 | 32*******18 | Zeynep N**** | İstanbul Fatih Özel Fatih Birikim Prof. Dr. Necmettin... | Kabul Edildi |
28 | 66*******90 | Zuhal K**** | İstanbul Avcılar Özel Avcılar Çizgi Yazılım... | Kabul Edildi |
29 | 49*******74 | Zuhal T***** | İstanbul Başakşehir Toki Kayaşehir Anadolu Lisesi | Kabul Edildi |
Social Justice Education for English Language Teachers
Program Introduction
The concept of "social justice" has become critical in education around the world (Cho, 2018), as it is an empowering and dynamic activity driven by students who become co- constructors of knowledge (Freire, 1970). As Grant and Agosto (2008) sees it, SJ is a continually restructured concept according to different contexts since society constantly changes. To put it simply, social justice seeks to create "a world with an emphasis on equity, dignity, and human rights" (Rose & Paisley, 2012, p. 139). Hence, social justice education (SJE) has been crucial in social studies, intercultural education, and teacher education, particularly in the Western world (Cho, 2018). While investigating how social justice education, which is much needed due to the differences we frequently experience in our environment today and is being added to curricula around the world day by day, is perceived by high school English teachers, whether the in-service training they will receive will create a change in their perceptions, and to what extent they will integrate the education they receive into the lessons they teach in their classes as a hidden curriculum. It aims to raise awareness and offer a new in-service training program in the field of education.
Training Duration:
This training consists of 6 sessions in total and will be completed in 6 weeks. The sessions will start at 18.00 and finish at 19.30 with 15 minutes of break.
Training Delivery:
The sessions will be conducted online.
Assignment Procedure:
During the training, theoretical information will be provided in the first part of the sessions, while purposeful exercises will be conducted in the second part to put learned theoretical knowledge into practice. These exercises done in the sessions in certain weeks will be completed by the participants individually, in pairs or in groups.
Course Content and Flow:
The teachers participating in this training will have the opportunity to work collaboratively,
brainstorm and develop critical thinking skills that they can integrate into their day-to-day
teaching.
Social Justice Workshops for English Language Teachers
Week 1: Introduction to Social Justice Education: Defining Social Justice
Week 2: Equity in Education: Addressing equity issues in their curriculum
Week 3: Intersectionality and Identity: Identity Exploration through Social Justice
Week 4: Social Justice Through Literature: Literature Analysis through Social Justice and Discussion
Week 5: Activism and Art: Film Analysis through Social Justice and Discussion
Week 6: Curriculum Integration and Action Plans: Curriculum Mapping and Action Plans on designing a unit through Social Justice
Who should enroll to this training;
High school English teachers who want to improve their understanding of a socially just world and pedagogies in the rapidly changing and developing world of education and gain both theoretical and practical experience in this direction should enroll to this training. In addition, English teachers who want celebrate the diversity in their classrooms and environment by developing their own activities and materials should take part in this training.
Materials and tools to be used in the training:
All the tools and materials to be used in our training will be completely digital and will not require any fee.
Training Procedure:
Prior to the training, teachers will be surveyed in order to determine their current understanding of social justice. In accordance, the program guideline will be slightly adjusted. After the training is completed, the survey applied at the beginning will be re-applied to determine the change in their understanding of social justice if there is any.
Language of Instruction: English
Advisor: Prof. Dr. Derin ATAY / Bahçeşehir University English Language Teaching Dept.
Trainer: Lect. Tuğçe KILIÇ / Istanbul University – Cerrahpaşa School of Foreign Languages
#1 |
Fatma Ü****
28.12.2023 23:46 |
Öncelikle Tuğçe Kılıç Hoca çok bilgi ve farkındalık kazandırdı bize 6 hafta boyunca. Konu ile ilgili eğitim boyunca çok farklı bakış açısı kazanmak için iyi bir zemin oldu biz İngilizce Öğretmenleri için. Tuğçe Hoca hem çok donanımlı hem güleryüzlü hem de çok destekçi oldu bizlere. İyi ki de katılmışım. Bu eğitim fırsatını bizlere sunan Milli Eğitim Bakanlığına çok teşekkür ederim. |
#2 |
Ece O***
17.12.2023 22:13 |
Eğitim konusu çok güncel ve ilgi çekiciydi. Tuğçe Hanım alanına hakim, bütün katılımcıların fikirlerine saygılı ve hoşgörülü tutum içindeydi.Genel olark eğitim etkiliydi ama ban göre sadece taslak olarak konulara değinilebildi.Giriş olarak gayet iyiydi ancak daha kapsamlı ve uzun bir dönemde detaylarına da değinilerek bir devam eğitiminin de olması beklentisindeyiz. Teşekkür ediyorum emeğiniz için... |
Faaliyet Başvuru
Faaliyet Bilgileri
Faaliyet Sahibi: | Lisan Atölyeleri |
Faaliyet Türü: | Atölye (Çevrimiçi) |
Kapasitesi: | 40 |
Başvuru Sayısı: | ... |
Faaliyet No: | 20230227 |
Faaliyet Yeri: | Genel Ağ (İnternet) |
Faaliyet Adresi: | https://zoom.us/ |
Faaliyet Tarihi: | 30.10.2023 - 04.12.2023 [18:00 - 19:30] |
Başvuru Tarihi: | 15.10.2023 - 27.10.2023 |
Faaliyet Günü: | PtSlÇrPrCmCtPz |
Gruplar: | Tüm Gruplar |
Branşlar: | İngilizce |
İller/İlçeler: | Tüm İller/Tüm İlçeler |
Kurum Statüsü: | Kamu/Özel |
Kurum Türü: | Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi (Yabancı Uyruklular), Anadolu Meslek Programı, Anadolu Teknik Programı, Çok Programlı Anadolu Lisesi, Çok Programlı Lise (Kız Tek. Öğ. Gn. M), Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi, Özel Eğitim Uygulama Okulu (III. Kademe), Özel Eğitim Meslek Lisesi (İşitme Engelliler), İlçe Mi̇llî Eğitim Müdürlüğü, İl Mi̇llî Eğitim Müdürlüğü, Özel Anadolu Lisesi, Özel Hazırlık Sınıfı Bulunan Anadolu Lisesi, Özel Fen Lisesi, Özel Hazırlık Sınıfı Bulunan Fen Lisesi, Özel Fen ve Teknoloji Lisesi, Özel Sosyal Bilimler Lisesi, Özel Spor Lisesi, Özel Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Özel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Özel Alman Ortaöğretim Kurumu, Özel Amerikan Ortaöğretim Kurumu, Özel Avusturya Ortaöğretim Kurumu, Özel Ermeni Ortaöğretim Kurumu, Özel Fransız Ortaöğretim Kurumu, Özel İtalyan Ortaöğretim Kurumu, Özel Musevi Ortaöğretim Kurumu, Özel Rum Ortaöğretim Kurumu, Özel Milletlerarası Okul |
Kadro Statüsü: | Tüm Statüler |
Eğitmenler: | Tuğçe KILIÇ |