Otizmli Çocuklarda Davranışsal Öğretim Metodlarına Dair Atölyeler Devam Ediyor
Özel Eğitim Akademimiz bünyesinde gerçekleşmekte olan Otizmli Çocuklarda Davranışsal Öğretim Metodları ile ilgili farklı konu başlıklarıyla yer alan atölyeler büyük bir ilgiyle devam ediyor.
Özel gereksinimli olan öğrencilerle çalışan öğretmenler davranışsal öğretim metodları ile ilgili atölyelerde uygulamalar yaparak öğrenmeye ve gelişmeye devam ediyor. Atölye çalışmalarında etkinlik çizelgelerinin kullanımı, ayrık denemelerle öğretim gibi konu başlıklarına yer veriliyor. İlerleyen hafta fırsat öğretimi, davranışa şekil verme ve replikle öğretim gibi konu başlıklarına yer verilecek.
Özel eğitim öğretmenleri ve özel eğitim uygulama merkezlerinde veya özel eğitim anaokullarında çalışan okul öncesi öğretmenlerinin yoğun ilgisi ve katılımıyla otizmli çocukların davranış ve becerileri öğrenmesinde bilimsel geçerliliği olan yöntem ve tekniklerin kullanımına dair çalışmalar atölyelerde öne çıkıyor.
Ulusal ve uluslararası alanyazında öne çıkan konu başlıkları çerçevesinde gerçekleşen atölyelerde öğretmenler materyalleri hazırlıyor ve atölye sırasında uygulamalar gerçekleştiriyor. Uygulama sırasında eğitmenler öğretmenlere geri bildirim vererek etkili öğrenme stratejileri kazandırıyor. Atölyelerin sınıfa yansımalarıyla özel gereksinimli olan ve otizm tanısı almış olan çocukların eğitimlerinin kalitesinin artırılması gerçekleşen atölyeler ile hedefleniyor.
Uzman Ali İrfan Çaka Etkinlik Çizelgelerinin kullanımını uygulamalı olarak verirken Uzman Alperen Sağdıç da Ayrık Denemelerle Öğretim uygulamalarını öğretmenlere aktardı. Çocukluktan yetişkinliğe, sınıfta, evde ve iş yerinde öğretim, izleme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri öğretmenlere aktarılarak sınıf içi uygulamalar ile öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi sağlanıyor.
Özel gereksinimli olan öğrencilerle çalışan öğretmenler davranışsal öğretim metodları ile ilgili atölyelerde uygulamalar yaparak öğrenmeye ve gelişmeye devam ediyor. Atölye çalışmalarında etkinlik çizelgelerinin kullanımı, ayrık denemelerle öğretim gibi konu başlıklarına yer veriliyor. İlerleyen hafta fırsat öğretimi, davranışa şekil verme ve replikle öğretim gibi konu başlıklarına yer verilecek.
Özel eğitim öğretmenleri ve özel eğitim uygulama merkezlerinde veya özel eğitim anaokullarında çalışan okul öncesi öğretmenlerinin yoğun ilgisi ve katılımıyla otizmli çocukların davranış ve becerileri öğrenmesinde bilimsel geçerliliği olan yöntem ve tekniklerin kullanımına dair çalışmalar atölyelerde öne çıkıyor.
Ulusal ve uluslararası alanyazında öne çıkan konu başlıkları çerçevesinde gerçekleşen atölyelerde öğretmenler materyalleri hazırlıyor ve atölye sırasında uygulamalar gerçekleştiriyor. Uygulama sırasında eğitmenler öğretmenlere geri bildirim vererek etkili öğrenme stratejileri kazandırıyor. Atölyelerin sınıfa yansımalarıyla özel gereksinimli olan ve otizm tanısı almış olan çocukların eğitimlerinin kalitesinin artırılması gerçekleşen atölyeler ile hedefleniyor.
Uzman Ali İrfan Çaka Etkinlik Çizelgelerinin kullanımını uygulamalı olarak verirken Uzman Alperen Sağdıç da Ayrık Denemelerle Öğretim uygulamalarını öğretmenlere aktardı. Çocukluktan yetişkinliğe, sınıfta, evde ve iş yerinde öğretim, izleme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri öğretmenlere aktarılarak sınıf içi uygulamalar ile öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi sağlanıyor.